Poet of Fall

Pilihanraya pun cam babi…

Posted in Serious shit by vien88 on January 19, 2009

WARNING: This entry will contain foul language and will be written in an extremely unlpeasant mood (note: ultimate ANGER). If you dislike seeing curses or seeing me getting pissed off, please leave. This entry is immature and may be provoking. Don’t say I did not warn you of the danger.

However, if you bother reading, then my condolences to you…

***

[ Sebelum tu…aku yang normal nak berehat. aku serahkan blog ini kepada…my Darkside. Selama ni dia handle blog satu lagi, mari kita tengok camne sikap aku yang satu lagi… ]

Ahem…hari tu ku tulis pasal babi dalam surau…nampaknya pengurusan dari segi tempat mengundi memang selari dengan kejadian tu (minus the surau part). Memang cam BABI.

Tau tak? Minggu lepas aku tengok kat Dewan Makan kolej, nama aku takde dalam list mengundi. Then aku diberitahu kalau nama takde kat kolej, nama aku kena campak undi kat Dewan Tunku Canselor (DTC). Di fakulti aku cek lah nama aku, ye, mmg btol, nama aku kat DTC. Bagus la, hari ini (isnin) memang jadual ku packed, tak smpat nak undi kalau balik kolej. Bagus bagus bagus…

TETAPI!! Hari ini aku decide nak makan kat fak dulu sebelum pergi DTC, siap tunggu member nak ikut skali tapi oleh sebab nak cepat..aku dengan coursemate pergi dahulu. Kul 1 lebey bertolak ke DTC, pastu sampai je kat kaunter fak sains…cari nama aku, pastu dia akak tu kata, “Eh awak kena undi kat kolej lah”

“huh kat kolej? tapi (notis) kat fak saya tengok suruh undi kat sini? Nama saya takde di kolej”

“Bila awak tengok?”

“Minggu lepas”

“oh baru update”

….baru update? BARU UPDATE??!?!?! KENAPA TAKDE ANNOUNCEMENT PASAL FRIGGIN UPDATE??

fatin kata, “tak boleh ke undi kat sini? sebab kitorang ada kelas pukul 2”

akak tu kata “tak boleh la, kalau undi kat sini nanti kena tendang undi tu”…then dia sambung dgn muka ‘aku-tak-bersalah-ehehehehee~’ “takleh nak buat apalah, kena undi kat kolej gak.”

FUCK. Kalo aku ada kuasa api aku nak bakar je DTC time tu gak! Ye, time tu…aku dah bangkit semula (lama aku tidur)!!

I had no choice but to balik kolej. Kata orang kalo tak undi tak dapat dok kolej la blabalbla.. kalo nak diikutkan aku MALAS nak undi. MALAS nak undi para manusia GILA KUASA mencapab muka tebal diorang keliling kampus. KENAL PUN TIDAK. Manifesto pun dapat sikit je. Ingat kita taw ke apa korang nak perjuangkan. Pastu pemandangan tercemar dengan kertas fotostat warna warni. Nak gak aku tambah corak dari perut aku; MUNTAH. Taik pun ok gak.

Pastu ada SHIT pasal Pro-M, Aspirasi la cam bangang cos nak gado2, fitnah2, rasuah2 cam TAK MATANG orangnye. Pedulik la nak sokong parti mana2…kalo aku, aku vote ikut apa diorang nak perjuangkan. MASUK UM KONON. TAPI ADA PIHAK YANG CAM BODO BABI CAMPAK KEPALA BABI DALAM SURAU! Malu siot. Malu gilababas

Dengan perasaan marah..aku jalan balik ke kolej di bawah matahari yang panas terik. Hati panas, kepala panas, cuaca panas. Langsung tak perbaiki mood. Pastu sampai je kat dewan makan kolej, computer nak daftar undi online ‘HANG’ PULAK!! WARGH! NAK BERGANTUNG KAT TEKNOLOGI SANGAT! KAN DAH ‘HANG’! Srsly, the lag is lagging my time! AKU ADA LAB KUL 2!

Lepas computer lahanat tu dah ok, kena daftar undi thru tenet. kasik la kad matrik…pastu diorg bagi kertas undi. KO TAW TAK APA AKU BUAT DGN KERTAS UNDI??

Nak tau apa aku buat?

sure nak tau?

You may regret this…

…..

…tak aku tak koyak pun kertas tu…

…..malas la nak buat scene…

…aku kan tak suke mencapab…

………….aku tak bakar…

aku tak campak gak….aku tak buat tantrum tunjuk perasaan…

c’mon…i’m betta than that. Tak main la buat protes2 ni…cam kanak2.

aku licik…

ko nak taw gak apa ku buat…??

Aku pi belakang border besi tu…

usha sini sana sikit…

baca arahan…

hmmm….

wanna know….?

tak…aku tak maki2 conteng2 atas kertas undi tuh…geez, jgn la pandang aku rendah gitu skalik…

nanti jadik controversy lagi…

aku terer lukis pon…takde la sampai nak lukis benda lucah atas kertas tu…(nak aje. mesti diorg suka)

…I…

…..I….

………hwehehe….

……………………………………………..NULL VOTE!!!!!!!!!!!


YA! Aku lipat je kertas tu elok2 dan dengan poyo nye sumbat dalam bekas. Pen tak sentuh! Kalau aku undi pun bukan aku undi ikhlas, so apa bezanye. To hell with ‘tanggungjawab’ kita shit. Aku datang UM nak timba ilmu, bukan nak sokong parti politik babi.

Aku balik ke fakulit 10 minit lambat. Srsly i fuckin’ hate being late…solat pun belum lagi, so aku keluar dari lab just nak solat. Yg buat aku lagi nyampah..bila kawan aku cakap…sebenarnye tempat undi leh tengok kat UMISISWEB. FUCK! Masa dok syok tampal nampal nama pelajar fakulti sains kat Dataran Sains takde haprak pun sebut pasal UMISISWEB?? I DIDN’T KNOW A DAMN ABOUT THIS!! INGAT AKU NI APA… Senang2 je campak aku ke sini ke sana. Tempat diorang campak student pun tak strategik…ade ke… orang jadual penuh pada hari tu kena rush balik kolej just for this shitty voting day. Tak boleh ke nak undi sesuka hati je… kalo boleh takmoh undi…HAK AKU LA TAK MOH UNDI. Syed lagi best, tak undi langsung. I salute~

Kepada si bangkai yang sesuka hati update last minit nak campak nama aku ke kolej…ko ni…tanggungjawab cap cipan la. Kalau dah tak sure tu takyah la nak tampal list nama kat fak. KONON dah  siap keje la…tapi sebenarnye TAK COMPLETE. Dah nak aku undi kat dtc, biar je la! Hilang mood siot. Len kali buat keje btol2…

other than that…AKU HARAP LA, sape yang menang pilihanraya do something about the fuckin’ UM bus di mana pemandu nye malas nak buat keje gak! Punye la lama tunggu bas, tak datang2. Wujud ke tak bas ni…ke hilang ke alam bunian?? Mmg bunian la bas ni…bas komain banyak, tapi pemandu sesuka hati je nak tidor berjam2. WOIT, kitorang pon nak rehat gak!! Kitorang student, gi kuliah study, korang drive je, takyah susah2 perah otak dengan formula Fizik. Risau pasal bil letrik je. Hmph, dapat gaji, tapi buat keje cam hampeh. Aku dengan Noora terpaksa balik jalan kaki… pastu hujan! waaa malang siot. Bila dah hampir sampai 5th, baru nampak bas Jalan 2 lalu!! ARGH!!!! KO WUJUD RUPANYE BAS JALAN 2!! INGAT DAH KIOK! NAK MATI, BIAR MATI TERUS LA. DOK DIAM2 DALAM KUBUR TU!

Sblum aku habis…kalo diorang bole trace sape si sial yang ‘null vote’ tu tahniah la…ko nak cari aku, watpe…nak tendang aku kah. Nak denda? Nak watpe? Sukati la pe nak jadi…salah korang gak yang update last minit cam… wheeeeeeeeeeeee~~! sronok nye update nama pljr last minit! BEST GILER! mesti diorg pun hepi go luky gak!!

To hell with pilihanraya campus!! Sape sokong vote aku ye!!

Oyeah..dont give any of those “cheer up” shit…or say “kebaikan pilihanraya” shit sbb aku malas nak dgr. malas malas alalalalallalala~ jgn bazir masa type all those crap i dont give a damn about.

***

-_- sesungguhnye aku dah bertenang dari situasi ni. yg klakarnye masa aku sampai lab tiram dan fatin siap standby ngan aku…cam taw2 je bila aku meletup camne. K la…aku dah ngantok. hari ni letih ke hulur ke hilir pilihanraya nye pasal.

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. tiram tiram said, on January 19, 2009 at 3:07 pm

    hoho..mmg berapi ar entry nier..
    sabar2…
    tapi kalu aku kat tempat ko, i will show my middle finger while saying “FUCK OFF!” kat diaorg
    then bab ketas undi lak maybe aku carut2 maki HEP..hehe..tapi aku memangkah gak..
    admin mmg cam doh.urus pendaftaran PRK macam tak penah urus b4 nieh.
    duk pejabat goyang kaki lg bestaku rasa kes BABI yg letak BABI tu pun akan senyap mcm kes surau 2nd dulu..tup2 org dah luper
    ye lar kalau polis bongkar maka akan terbongkarlah kurap2 korup kat UM nier
    mesti ar suap2 sket
    nway, harap ko lebey bertenang lepas nier
    and PRK taun nie mmg diaorg banyak main kotor, kotor bau longkang beseta kahak hijau
    aku org 1st ker yg comment??
    kiki

  2. fatin said, on January 19, 2009 at 3:28 pm

    aku dh ckp dh vn..
    arini ari mlg ko..
    mulut aku ni masin..kikiki..

    psl vote tu aku vote name yg sdap2 jek huwawawa~

  3. Shiro said, on January 19, 2009 at 3:40 pm

    Sucks to have that happen, period.

    Aku klu camtu, okay aku bagi muka cool. Tapi dalam hati menyumpah macam nak jatuhkan bom nuklear on the spot. Oh lupa, aku kan berkuasa api, letupkan je tempat tu kasik semua hangus (dan aku pon masuk jel), habis cerita, hidup pon bahagia.

    At least I am lucky aku leh vote kat mana2 kolej aku pegi. Alah, dua je kolej die pon, ape la sangat.

    Daripada bagik null vote baik main “HANTAM SAJA BUNG” cara vote macam aku. Calon2 MPP tempat aku aku cume kenal sorang je, SORANG. So yang lain aku bagi je bantai vote sape2 pon. Sape lawa sape hensem dapatla vote aku.

    Korang dasat MPP ada maen parti2, aku takde pon.

    Walau bagaimanapon aku tak peduli pilihanraya ke ape. Aku dah undi, sudah! Jangan kacau time2 bahagia aku…

  4. darkk25 said, on January 19, 2009 at 5:05 pm

    aku jadi pencadang calon. tapi aku tak pergi undi..

    undi pun tak berbaloi..dah la xde kelas hari tu..jangan harap la aku pergi fac semata-mata nak pi mengundi..kelas pun tak pegi..wahwahaha

  5. kucimhitam said, on January 19, 2009 at 6:02 pm

    haha
    fuck giler
    aku kat sini nak gtau..aku undi PRO MAHASISWA
    PENGGERAK MAHASISWA cakap je lebey..
    keje x buat
    janji macam2 janji..pasang cc tv la..ape la..bla…bla…
    ko jgn gtau orang..
    x pasal2 budak2 ASPIRASI kick aku dari kolej nanti
    hak hak!
    tapi aku Palapes
    peduli aper aku!
    yang penting aku nak pembaharuan!
    muka fresh!

  6. vien88 said, on January 20, 2009 at 12:04 am

    tiram>> hwaha lek aa aku dah ok. tapi smlm mmg malang btol….

    fatin>> salah ko la ni. sepanjang hari aku nasib malang! T_T ko dengki kat aku ye…

    Shiro>> aku nak lukis pangkah pon takde mood. ni cara ‘cold war’ nak tunjuk ku protes.. gile nak buat havoc kat DTC, buat malu aku je…silap hari bulan masuk Kosmo!

    darkk>> tu la cam tak berbaloi kan?

    kucimhitam>> kita pon tak taw samada Pro-M akan tunaikan hajat diorang ke tak…so aku xleh nak kata apa. Kalo diorang buat perubahan, aku leh terima…so last2 aku null vote pun sbb aku takleh nak caya dua2 pihak. Aku dah hampir ikot kwn undi pro-M, tp lepas kejadian ni aku langsung takde mood…

  7. chanz said, on January 20, 2009 at 8:09 am

    bila baca entri ni rasa bersyukur p/raya kampus aku ok sangat.. ni nak undi pon susah ape kejadah. bkannye masuk U tjuan nak g mengundi..

  8. deady said, on January 22, 2009 at 1:47 am

    wakaka.. giler yandere ..ko

    aku punye college kecik je ..
    takde jejauh ne undi pun rase cam tak de pape haha


Leave a Reply

