Poet of Fall

Lawatan ke Balai Polis

Posted in Life by vien88 on January 9, 2009
Taiho Shichauzo (Kosuke Fujishima)

disclaimer: Taiho Shichauzo (Kosuke Fujishima)

Ye aku pergi balai polis.

Kenapa aku pergi balai polis.

Aku ditahan sebab wujud di dunia ini.

emo…lol.

Bukan lah. Sebenarnya aku teman si tiram tiram (fatin pun ikot skali) pergi buat report pasal kehilangan dompet. Bukan kena rompak, tapi sebab cuai. Tu lah…rajin sangat study kat library. Terlalu fokus sampai dompet pun lupa. Lain kali letak dalam poket, kebarangkalian kehilangan barang rendah. Oleh itu, aku memang suka seluar yang banyak poket. Takyah risau beg kena ragut… takat ni tak penah dengar cerita poket kena ragut (koyak kang seksi…).

Kitorang pergi balai lepas kelas pagi tu… setelah sekian lama lepak kat balai, kita mengambil keputusan nak tengok wayang kat Mid Valley! Apadaa…😄. Baru 2nd week sem 2 dah mula lepak2 da. Kitorang tengok citer Bedtime Stories… agak merepek la citer tu…takde la ‘best’ sangat, tapi entertaining. So…aku malas nak buat review. Teringat lak zaman dulu aku selalu citerkan bedtime story kat adik aku. Kebanyakannya idea story aku sendiri, tak main la baca dari buku kanak2.

Habis je movie kitorang balik ke kampus. Tunggu waktu next class…pukul 5! Bayangkan la break brapa jam dari pagi ke petang. Tu yang sempat tengok wayang…heihhh takleh la buat ni selalu. Azam baru dah kata nak start study. Len kali study je la kat library…

….sebenarnye aku nak citer pasal balai polis tapi takde pape citer yang best berlaku di sana…

but maybe…oh yes. Telipon balai berdering, pak cik polis angkat…bual2 dengan seseorang yang nak buat report. Aku ingat lagi dia cakap “Habis tu ni orang Malaysia ke orang mana??”. Member aku gelak dan sebut moto polis ‘adil, tegas, mesra’. So dengan adilnya pak cik polis layan mamat ni, cuba bermesra bertanyakan kebangsaannya dengan suara yang tegas. Kahahah~

Ok end of story.

Tagged with:

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. darkk25 said, on January 9, 2009 at 7:01 am

    tapi apesal aku rase bedtime stories got the storyline fantasy yang agak menarik?

  2. vien88 said, on January 9, 2009 at 9:49 am

    bukan aku kata tak best langsung, just entertaining je😄

  3. kazu said, on January 10, 2009 at 12:29 pm

    takde kena denda ke? kalau dompet hilang, mesti ada IC kan?

    apa-apa pun, lagi selamat simpan purse dalam poket. Bagi aku, susah nak cari seluar yang ada banyak poket. Yang ada jual seluar lelaki >.<

  4. fatin said, on January 11, 2009 at 3:11 pm

    rupenye ‘pncurik’ tu kt dpn mate..
    gmpk je g balai wt rport,kirenye xde point r kite g balai..
    lwk r korg..
    hakhakhak!!!

  5. tiram tiram said, on January 12, 2009 at 9:54 am

    pergh…aku dikutuk terang-terangan…
    but nway, alhamdulillah la jumper…
    carik2 ruper2nyer dlm beg si vien nier..
    vien, lain kali if ada brg ilang cepat2 kemas beg!
    kikiki…


Leave a Reply

