Poet of Fall

Red = burning spirit

Posted in Life by vien88 on November 10, 2008

Pada suatu hari, aku hantar sms kepada Pn. Grammar Nazi, “nak bagi apa untuk bday imouto?”

PGN: “Ntah tak tanya lagi”

so aku suggest PSP. Dia kata mahal. Aku offer untuk share duit. aku kata nak bagi surprise kat dia. Tapi mak aku kata nak kena tanya warna apa yang dia nak. Aku cakap, mesti dia nak warna merah! Hmm, aku ingat mak aku still nak consider… tapi last2 dia setuju. PSP is a BIG thing to ask for. Let’s hope it’s worth it. So aku pun tanya bebudak gforum for sum advice…

*******

Puan Grammar Nazi telefon imouto, pegi tanya dia lak nak apa untuk birthday. As expected, dia jawab “Nak PSP?”. Maka PGN tanya lah nak kaler apa… dia jawab… “Red!“. Lepas tu PGN aku call aku, dia cakap imouto dah tau, dia ingat aku yang bagitau… but nay… aku cakap kat PGN aku.. “I know she wants PSP, and i know she wants it RED” :3

******

Pn. Grammar Nazi datang ke KL, along with Rurouni-sama. Datang ke KL semata2 nak cari PSP merah. Aku ikut skali, sepatutnya kena study tapi aku bagi alasan nak lepaskan tensen hwehe. Tapi aku kena ada skali untuk survey2 or else PGN and Rurouni-sama tak tahu nak buat pilihan.

Mula2 pergi la ke kedai Sony. Murah saja di situ, RM799, tapi warna merah out of stock. Ingat nak beli hitam, pastu casing warna merah. Then aku bisik kat PGN, “pegi kedai game…”. So pergi la ke kedai game yg ada 2 bijik je kat MidValley tu… satu kedai kata warna merah pon dah habis. PGN lak tertarik kat PSP-3000 yang berwarna lavender (maklumlah, ungu fevret kaler dia). Aku suggest pergi ke kedai satu lagi… dan di situlah… JENGJENGJENG!

@~*~*~PSP DEEP RED!~*~*~@

Merahmu bara semangat wajaaaa~

Merahmu bara semangat wajaaaa~

So kita tanya harga sume, seperti biasa PGN nak tawar-menawar tapi price dah tetap maa… RM980. Agak mahal.. ingat nak patah balik ke kedai Sony. Nasib baik aku sengaja mention, “kat Sony RM799~~~”. Si pekedai cakap “Sony punye boleh main game ori je! Skrg dah tak boleh modify!” So aku negotiate dengan PGN… ckp kalo beli kat Sony, beli game ori satu RM60+. ohohoho~ kalo beli sini, dapat beberapa game free… lagi berbaloi kalo lagi mahal. Tapi aku serba salah gak sebab kena guna duit sebanyak tu (bukan kita kaya sangat pon), tu pasal aku offer duit scholarship aku sikit.

Gwaa…imouto’s exam results better be good!

Papehal… bila dia gi skolah asrama balik aku leh bantai PSP puas2!!

*******

Sekarang fokus kat aku… eh, peperiksaan akhir semester aku. LOL. Ni aku kena dapat pointer 3.00+ supaya aku dengan senang lenangnya beli NDS. Kaki game btol hwaha.

Anyway… dalam beberapa hari ni sangatlah tertekan membaca dan menganalisa subjek fizik terma. Aku tak boleh kata “baca”, tapi lebih banyak kena selidik sendiri. Kalau tengok nota kuliah, mesti rasa nak muntah. Nak teruskan muka surat demi muka surat sungguh memenatkan. Banyak yang perlu dihafal. Maka kulatih diri menyelesaikan masalah tutorial… sampai rasa nak hentak kepala dibuatnya.

Serius langsung takde mood nak study subjek ni. Otak berguling dalam kesakitan. Lahirnya rasa takut akan kegagalan. Datangnya perasaan risau andai kulupa formula2 yang penting. Setiap kali nak belajar mesti mengantuk…macam tak sanggup je nak teruskan.

GAR

GAR

namun tah kenapa aku asyik terbayang2 semangat yang dipaparkan dalam anime Tengen Toppa Gurren Lagann (again). Entah kenapa aku rasa didorong oleh hanya sebuah kartun… oit, BUKAN KARTUN. ANIME. D<  ya! Oleh sebab anime ni lah aku mula fikir secara positif! SO! Aku amik keputusan untuk REDAH KESUSAHAN YANG DILALUI kat final exam nih!!! (serius aku rindu anime ni….mana aku letak dvd eh)

*****

So tadi aku berdepan dengan Final Boss yang kedua… ahh… sangat memuaskan. Walaupun ada yang tak dapat nak jawab, at least BOLEY LAR buat. Daripada takleh buat langsung. Tak sangka lebih mudah daripada apa yang kujangka. Aku cukup puas hati. ^_^

Final boss ke-4 pun sama tahap kesusahannya, so aku study liek crazeh. Yang ke-3? Tu laen citer… ok skrg aku nak tidur.

(oh ye aku tak ckp pon sapa PGN & Rurouni…. …………zzzzzzzzzzzz)

Tagged with:

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. deady said, on November 10, 2008 at 9:17 am

    waarrgg kenape ko beli warna merah ne weh cipan nye vulpinnneee !!

    ;3 ..
    anyway .. aku .. aku ..
    benci ko lol ..

    weh weh bawak psp time cf .. mane tau bleh lawan patapon ke >////> -__-

  2. kazu said, on November 10, 2008 at 12:55 pm

    lol too bad psp aku dah lama kena jual -3-

    anyway, same with me. I don’t have right mood to study. Too much things we to memorize all important facts. I really wish ministry of education change examination system:/

    I don’t understand WHY WE MUST SCORE ‘A’ to get university -_-

  3. deady said, on November 11, 2008 at 5:10 am

    A ..
    touching seh result spm aku takde langsung A LANGSUNG TAKDE ..
    tu yg endup kat college tu lawl..

    tapi so far rileks la dok kolej lol ..
    rase cam pi tuisen .. ahahwah

  4. dya quzan said, on December 1, 2008 at 5:45 am

    wahhh!!
    i really want that psp..='(
    i waited it for a long time!!
    but my dad bwt xtau je..
    i only hve hundreds in my pocket..
    how???!!
    i wan to rob bank tonite..hahaha (devil)


Leave a Reply

